اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 7124 زمان: 8 آبان 1401 - 12:08

طلا از آزمایش سربلند بیرون می‌آید؟

قیمت طلا و نقره در معاملات اولیه روز جمعه آمریکا و پیش از تعطیلی بازارها نسبتا کاهش یافت و بار دیگر قربانی افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا برای پایان هفته معاملاتی شد. قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۶۴۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۶۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

طلای دسامبر آخرین بار با ۱۰.۹ دلار کاهش به ۱۶۵۴ دلار و ۶۰ سنت رسید و نقره دسامبر با ۰.۱۹۹ دلار کاهش به ۱۹.۲۹ دلار رسید.

جبهه ژئوپلیتیک در حال حاضر به دور از آرامش است. با این حال، هیچ تحول بزرگ و جدیدی برای تکان‌دادن بازار وجود نداشته است. بنابراین، معامله‌گران فلزات گرانبها اخیراً عمدتاً بر روی بازارهای کلیدی خارجی برای جهت قیمت روزانه تمرکز کرده‌اند. با افزایش فشار تورمی ایالات‌متحده مطابق با انتظارات، بازار طلا در حال آزمایش حمایت بحرانی در حدود ۱۶۵۰ دلار در هر اونس است.

وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی این کشور در ماه گذشته ۰.۵ درصد افزایش یافته است که نسبت به افزایش ۰.۶ درصدی ماه اگوست افزایش یافته است و داده‌ها مطابق با انتظارات بود.

همچنین در سال جاری، تورم اصلی ۵.۱ درصد نسبت به افزایش سالانه ۴.۹ درصدی ماه اگوست افزایش یافت. تورم اندکی پایین‌تر بود زیرا اقتصاددانان انتظار داشتند که شاهد افزایش ۵.۲ درصدی باشند. این داده ها فشار فروش را به طلا اضافه می‌کند زیرا قبلاً سطوح حمایت بحرانی را آزمایش می‌کرد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، به گفته برخی از اقتصاددانان، اگرچه تورم بیش از حد انتظار افزایش نمی‌یابد اما همچنان به طور مداوم بالاست و فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا به شدت نرخ‌های بهره را افزایش دهد. بازار طلا در حال تلاش برای یافتن هر حرکت صعودی است زیرا هر دو طرف حمایت بحرانی را معامله می‌کند.

انتهای پیام