اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 7081 زمان: 7 آبان 1401 - 09:08

افت یک درصدی طلا در بازارهای جهانی

گزارش ادامه تورم بالا در آمریکا احتمال یک افزایش نرخ بهره دیگر از سوی بانک مرکزی این کشور را در هفته آینده تقویت کرده و باعث بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا شده‌است. به‌این‌ترتیب قیمت طلا بیش‌از 1 درصد در روز جمعه کاهش یافت.

به‌گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.11 درصد کاهش به 1644 دلار و 86 سنت رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان که بیش‌از دوسوم فعالیت اقتصادی در این کشور را شامل می‌شود، 0.6 درصد در ماه گذشته افزایش‌یافته است. تحلیلگران نگرانند این آمار سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو را سختگیرانه‌تر کند.

به‌نظر این تحلیلگران، طلا در این هفته کمی ناامیدکننده عمل کرده‌است، چون کاهش نسبی ارزش دلار باید آن را به سمت 1700 دلار پیش می‌برد.

ارزش دلار پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا 0.3 درصد نسبت‌به رقبای خود افزایش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرد. سود خزانه‌داری امریکا هم افزایش‌یافته است.

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در اجلاس آینده خود در اول و دوم نوامبر نرخ بهره را 75 واحد دیگر افزایش دهد. تاجران انتظار دارند این افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر تا 50 واحد کاهش یابد.

طلا به‌شدت نسبت‌به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است، چون هزینه نگهداری آن را بالا برده و تمایل برای خرید را پایین می‌آورد. بالا رفتن نرخ بهره ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد که معمولاً رابطه‌ای عکس با قیمت طلا دارد.

قیمت نقره امروز با 1.78 درصد کاهش به 19 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 1.46 درصد کاهش 947 دلار و 97 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام