اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 6641 زمان: 2 مهر 1401 - 11:07

خطر سقوط به کانال ۱۵۰۰ دلار بیخ گوش طلا!

قیمت طلا و نقره در اوایل معاملات روز گذشته به شدت کاهش یافت. بهای طلا به پایین‌ترین حد در ۲.۵ سال اخیر رسید. افزایش بازده اوراق قرضه دولتی و شاخص بسیار قوی دلار آمریکا از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بازار فلزات گرانبها هستند.

طلای اکتبر آخرین بار با ۲۴.۸۰ دلار کاهش به ۱۶۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و نقره دسامبر ۰.۵۳۲ دلار کاهش یافت و به ۱۹.۰۸ دلار رسید و بهای هر اونس طلا در روز جمعه به ۱۶۴۴ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز به ۱۶۴۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

تحلیلگران اظهار کردند که این محیط کلان احتمالاً افراد بیشتری را از طلا دور و فرصتی عالی برای خرید ایجاد می‌کند.

بازارهای سهام جهانی کاهش یافتند؛ شاخص‌های سهام ایالات‌متحده به بازه‌های بسیار پایین‌تر و پایین‌ترین سطح سه ماهه خود اشاره می‌کنند. شاخص دلار آمریکا به شدت افزایش یافته و به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر رسیده است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA عنوان کرد به نظر می‌رسد که این افزایش دلار به اوج خود نمی‌رسد. فضای فعلی بازار احتمالا ناآرام خواهد ماند. انتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به طور گسترده‌ای در حال نوسان است.

با رسیدن میانگین صنعتی داو جونز به پایین‌ترین سطح سال در روز جمعه و نوسانات بیشتر در پیش رو، بعید به نظر می‌رسد که طلا در کوتاه‌مدت یک صعود قوی داشته باشد. در نهایت، با کاهش اشتها برای سهام، طلا دوباره به پناهگاه امنی تبدیل خواهد شد اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، اقتصاد باید کند شود و تورم باید کاهش یابد.

بر اساس گزارش کیتکو، خطر بزرگ برای این فلز گرانبها سقوط به زیر ۱۶۰۰ دلار در هر اونس است. مویا گفت: اگر ما ۱۶۰۰ دلار را بشکنیم، آنگاه ۱۵۴۰ دلار خطی خواهد بود. بازار همچنان به شرایط بسیار سخت کار در ایالات‌متحده نگاه می‌کند و به این معناست که فشار دستمزدها همچنان یک موضوع خواهد بود.

انتهای پیام

یمت