اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 6262 زمان: 14 شهریور 1401 - 16:06

افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس

قیمت نفت تحت تاثیر احتمال کاهش تولید اوپک پلاس، به روند افزایشی خود ادامه داد و در معاملات روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۸۸ سنت معادل دو درصد افزایش، به ۹۴ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۰.۷ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۷۳  سنت معادل دو درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۰.۳ درصد افزایش داشت.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات عمومی، بسته هستند.

در نشست روز دوشنبه، وزیران اوپک پلاس ممکن است تصمیم بگیرند تولید نفت را در سطح فعلی حفظ کنند یا حتی تولیدشان را برای تقویت قیمت‌ها، کاهش دهند.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس” در این باره گفت: اوپک پلاس ممکن است تولیدش را محدود نگه دارد تا قیمت‌ها را در شرایطی که تقاضا به دلیل تجدید قرنطینه‌های کرونا در چین ضعیف شده است، در همین حدود حفظ کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: روسیه که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان و یکی از تولیدکنندگان بزرگ عضو اوپک پلاس است، در مقطع فعلی از کاهش تولید حمایت نمی‌کند و ممکن است این گروه در دیدار روز دوشنبه، تولید را در سطح فعلی حفظ کند.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی اعلام کردند: اگر چه انتظار می‌رود این گروه تولیدش را تغییر ندهد اما لحن آنها ممکن است مثبت باشد زیرا به دنبال توقف ریزش قیمت‌های نفت هستند.

با وجود احتمال کاهش تولید اوپک پلاس، تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس” اشاره کرد ریسک‌های نزولی شامل احتمال بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی، به قوت خود باقی مانده‌اند.

قیمت‌های نفت که در مارس به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرده بودند، در سه ماه گذشته به دلیل نگرانی‌ها پیرامون افزایش نرخ‌های بهره، قرنطینه کرونا در چین، کندی رشد اقتصادی و ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، روند رو به کاهشی پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر، ۳۳ شهر در چین تحت قرنطینه محدود یا کامل هستند و شامل حال بیش از ۶۵ میلیون نفر می‌شود.

انتهای پیام