اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 6143 زمان: 9 شهریور 1401 - 16:06

رآکتور استخراج طلا مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات آمریکا را کسب کرد

پژوهشگر مازندرانی با ساخت راکتور فوق‌پیشرفته استخراج طلا برای نخستین بار در دنیا انجام شد، مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات آمریکا را کسب کرد.

دکتر حامد میلانی پزشک و پژوهشگر ایرانی که پیش‌تر ۶ مدال طلا و نقره مسابقات جهانی اختراعات در کشورهای ترکیه، لهستان، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، روسیه را کسب کرده بود، برای نخستین بار در دنیا، موفق به طراحی و ساخت سیستم رآکتوری فوق پیشرفته‌ای شد که می‌تواند با استفاده از تکنولوژی استخراج میکروبی، طلای بیولوژیک موسوم به میلانیکس را تولید کند.

وی با طراحی و ساخت راکتورهای فوق پیشرفته استخراج طلا و استفاده از طلای بیولوژیک در تولید نانوپارتیکل‌های داروهای شیمی‌درمانی، استنت‌های قلبی آنژیوپلاستی و کلیپس‌های جراحی میکروآنوریسم‌های مغزی، مدال طلای رقابت‌های جهانی ابداعات و اختراعات آتلانتای آمریکا (INNOVERSE۲۰۲۲)) را از آن خود کرد.

این طرح در مسابقات جهانی  اختراعات مالزی (MTE ۲۰۲۲) و روسیه  (ARCHIMEDES ۲۰۲۲) که اوایل امسال برگزار شده بود نیز مدال طلا را کسب کرد و از طرف دولت انگلستان موفق به دریافت جایزه ویژه شد.

میلانی اظهار کرد: این طرح از دو رآکتور نسل جدید تشکیل شده که می‌تواند با استفاده از میکروارگانیسم‌های جدید تازه شناسایی‌شده، طلای بیولوژیک تولید کند.

وی در تشریح روند فعالیت این سیستم فوق پیشرفته اظهار کرد: راکتور فرمنتور تعریف شده این طرح با استفاده از ایزوله‌های باکتریایی جدید تازه شناسایی شده، می‌تواند طلای بیولوژیک را از سنگ طلا تولید کند.

مسابقات جهانی اختراعات آتلانتا ۲۰۲۲ امریکا زیر نظر سازمان جهانی ابداعات و اختراعات جهان (WIIPA) با حضور بیش از یک‌هزار مخترع از کشورهای مختلف جهان روزهای ۲۹ تا ۳۰ جولای در شهر آتلانتا برگزار شد. حامی اصلی این مسابقات شرکت گوگل است و شرکت‌های Atlanta Sanabil Investment Company، Interactive College of Technology، NIKCC  و انجمن جهانی مالکیت فکری و مرکز نوآوری و اختراعات ایالات متحده امریکا در برگزاری مسابقات همکاری داشتند.

دکتر میلانی پیش از این نیز موفق به کسب ۶ مدال طلا و نقره مسابقات جهانی اختراعات در کشورهای ترکیه، لهستان، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، روسیه شد. تولید بیوپروتیین خوراکی از تجزیه ضایعات پلاستیک وتولید نسل جدید سوخت فضاپیماها و سوپرجت‌های مافوق صوت نیز از دیگر اختراعات مهم میلانی در سال ۲۰۲۱ بود.

وی همچنین در فرآیند اختراع صابون آنتی‌باکتریال آنتی‌فونگال بر پایه گیاه تایمز موفق به کشف گونه جدیدی از باکتری‌ها شد که پس از داوری‌های صورت گرفته بانک جهانی ژن به نام او و با نام اختصاصی Staphylococcus hominis H.Milani در پایگاه مرکز ملی پژوهش‌های بیوتکنولوژی ایالات متحده امریکا (NCBI) ثبت جهانی شد.