اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 5998 زمان: 5 شهریور 1401 - 16:06

سکه در چهار ماهه ابتدایی امسال چقدر تغییر کرد؟

بانک مرکزی متوسط قیمت فروش هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در شهر تهران طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن، سکه طرح جدید و قدیم نسبت به دوره مشابه سال قبل به‌ترتیب ۳۳.۶ و ۳۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

بررسی گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که در تیرماه امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران، ۱۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۱ درصد کاهش و ۳۸.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در این ماه به‌ترتیب ۱۳ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان اعلام شده است.

علاوه بر این، در تیر ماه سال ۱۴۰۱ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۱۵ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۹ درصد کاهش و ۴۲.۲ درصد با افزایش مواجه شده است. البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یادشده به‌ترتیب ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بوده است.

بنابراین، در چهار ماهه اول سال جاری متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید به‌ترتیب ۱۳ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان و ۱۴ مییلون و ۲۶۹ هزار تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به‌ترتیب ۳۳.۶ و ۳۶ درصد افزایش داشته است.

قیمت سکه چقدر تغییر کرد؟

انتهای پیام