اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 3821 زمان: 24 مرداد 1401 - 17:05

ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اعلام شد

اتاق اصناف اعلام کرد: تمام مودیان دارای ثبت نام در نظام مالیاتی که درخواست خدمات الکترونیکی را تایید و ارسال کرده‌اند، مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌شوند.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای این دسته از مودیان اوراق مالیاتی، (بلافاصله پس از صدور در سامانه‌های مالیاتی) در حساب کاربری مودی بارگذاری و هم‌زمان پیامک اطلاع‌رسانی برای وی ارسال می‌شود. حسب واکنش مودی به اوراق بارگذاری شده، ابلاغ الکترونیکی به نحو زیر محقق و ضمن ارسال پیامک اطلاع‌رسانی مناسب برای مودی، تاریخ ابلاغ در اوراق و سامانه‌ها منعکس می‌شود:

این اطلاعیه می‌افزاید: چنانچه مودی ظرف ۱۰ روز (شامل روز بارگذاری برگه) با مراجعه به حساب کاربری خود نسبت به رویت اوراق بارگذاری شده اقدام کند، ابلاغ واقعی به شخص مودی محسوب شده و تاریخ رویت به عنوان تاریخ ابلاغ به شخص مودی در نظر گرفته می‌شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: چنانچه مودی ظرف ۱۰ روز به حساب کاربری خود مراجعه نکند، روز یازدهم به‌عنوان تاریخ ابلاغ قانونی موضوع تبصره (۱) ماده ۲۰۳ ق. م. م در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که روز یازدهم با تعطیل / تعطیلات رسمی یا عمومی مصادف شود، اولین روز پس از تعطیلی / تعطیلات مزبور به‌عنوان روز ابلاغ قانونی محسوب می‌شود.