اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 3599 زمان: 9 مرداد 1401 - 14:05

افزایش موج خوش‌بینی در بازار طلای جهانی

تغییر جزئی فدرال رزرو در سیاست پولی باعث افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهد شد.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت پتانسیل افزایش قیمت‌ها را در هفته آینده می‌بینند. احساس صعودی جدید در حالی است که قیمت طلا هفته را با افزایش دو درصدی به پایان می‌رساند که نقطه مقاومت بحرانی را آزمایش می‌کند. هر اونس طلا در ماه دسامبر آخرین بار با قیمت ۱۷۸۳ دلار و ۳۰سنت معامله شد.

پس از سه ماه کاهش شدید، بازار طلا شاهد حرکت صعودی جدیدی است. این در حالی است که اقتصاد ایالات‌متحده برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافته است.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures گفت که او یک چیدمان عالی برای طلا در کوتاه‌مدت می بیند که منجر به افزایش قیمت خواهد شد. او خاطرنشان کرد که جهش طلا در حالی رخ می‌دهد که احساسات به طور قابل‌توجهی نزولی بوده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که انقباض تهاجمی بیشتر، همچنان امکان‌پذیر است و افزود که بانک مرکزی به داده‌ها وابسته خواهد ماند. در همان زمان، او همچنین گفت که در مقطعی، فدرال رزرو باید سرعت انقباض را کاهش دهد زیرا اقتصاد تأثیر افزایش نرخ بهره را احساس می‌کند.

پاویلونیس گفت: فدرال رزرو نشان می‌دهد که قرار نیست به اندازه گذشته در مورد نرخ بهره رفتار کند. این هفته ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، ۱۱ تحلیلگر یا ۶۹ درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین بودند. در همان زمان، سه تحلیلگر یا ۱۹ درصد نسبت به طلا نزولی بودند و دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد در این هفته رأی بی‌طرف دادند.

اگر تورم همچنان داغ بماند، فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد که رشد طلا را محدود می‌کند. مارک چندلر گفت که در مورد طلا برای هفته آینده پس از دو هفته عملکرد مثبت قیمت، بی‌طرف است. وی افزود: سرمایه‌گذاران باید به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه توجه کنند.

بازدهی ۱۰ ساله پس از رسیدن به ۳.۵ درصد به حدود ۲.۶۵ درصد کاهش یافت. این ممکن است اولین بار از ماه می باعث تثبیت طلا پس از تجمیع سودهای هفتگی متوالی شود.

سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبها در مؤسسه تحقیقات استاندارد چارترد گفت که قیمت‌ها طی هفت رکود گذشته به طور متوسط، به صورت سالانه ۱۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام