اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 555 زمان: 22 تیر 1401 - 00:04

اونس طلا همچنان سر به زیر

بهای هر اونس طلا صبح امروز ۱۷۲۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. البته در ابتدای شروع بازار به پایین‌ترین سطح از اواخر سپتامبر و به ۱۷۲۲ دلار و ۳۰ سنت سقوط کرد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند […]

بهای هر اونس طلا صبح امروز ۱۷۲۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. البته در ابتدای شروع بازار به پایین‌ترین سطح از اواخر سپتامبر و به ۱۷۲۲ دلار و ۳۰ سنت سقوط کرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که شاخص قیمت مصرف‌کننده ژوئن وزارت کار ایالات‌متحده که در اواخر روز اعلام می‌شود، به‌ترتیب ۱.۱ و ۸.۸ درصد به صورت ماهانه و سالانه افزایش یابد.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاران را برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه، در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده به دنبال مهار تورم است، برآورده کند.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما نرخ‌های بالاتر، سرمایه‌گذاران را از شمش دور می‌کند که هیچ سودی ندارد.

دلار نزدیک به بالاترین حد خود در ۲۰ سال گذشته حفظ شد و همچنان باعث شد که طلای با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و جذابیت طلای بدون بازده را کاهش داد.

بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۱۰۲۳.۲۷ تن در روز دوشنبه به ۱۰۲۱.۵۳ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸.۹۷ دلار رسید، پلاتین در ۸۴۵.۵۱ دلار ثابت بود و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۰۳۱ دلار و ۶ سنت رسید.

انتهای پیام

[ اتحادیه هیچگونه مسئولیتی جهت صحت هرگونه پیش بینی مذکور در این مطلب ندارد ]