اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 444 زمان: 15 تیر 1401 - 00:04

سقوط قیمت طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار

به‌ گزارش بلومبرگ، افزایش ارزش دلار در بحبوحه بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی باعث سقوط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده و قیمت طلا را هم تا پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته کاهش داده‌ است. ارزش دلار به‌خاطر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و قیمت […]

به‌ گزارش بلومبرگ، افزایش ارزش دلار در بحبوحه بالا گرفتن ترس از رکود اقتصادی باعث سقوط سرمایه‌های مخاطره‌آمیز شده و قیمت طلا را هم تا پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته کاهش داده‌ است.

ارزش دلار به‌خاطر تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن به‌عنوان یک پشتوانه ایمن به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده و قیمت طلا را پایین آورده‌است. بازار سهام آمریکا یک کاهش 2 درصدی را در بحبوحه ترس از افزایش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو جهت پایین آوردن تورم تجربه کرده‌است. این اقدام فدرال‌رزرو باعث رکود بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا خواهد شد.
این احتمال که بانک مرکزی اروپا در سخت کردن سیاست‌های پولی آهسته‌تر از فدرال رزرو عمل می‌کند ارزش یورو را پایین آورده و باعث قدرت گرفتن بیشتر دلار شده‌است. ترس از نگرانی در اروپا به‌خاطر احتمال توقف عرضه گاز طبیعی روسیه بسیار شدید است.
قیمت طلا امروز با 2.3 درصد کاهش، به 1769 دلار و 88 سنت رسید که پایین‌ترین رقم از دسامبر سال گذشته میلادی را نشان می‌دهد. شاخص دلار آمریکا هم یک درصد بالا رفته‌است.
قیمت نقره امروز با 0.11 درصد کاهش به 19 دلار و 10 سنت رسید و پلاتین با 0.21 درصد کاهش، 866 دلار و 91 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام