اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا،جواهر،نقره و سکه تهران

شبکه اطلاع رسانی طلا،جواهر،نقره و سکه
شناسه: 68 زمان: 11 تیر 1401 - 08:04

رشد قیمت نفت در آستانه نشست اوپک

 قیمت نفت در معاملات هفته جاری با افزایش قیمت همراه بود. امروز نیز در آستانه برگزاری نشست اوپک (امروز) و اوپک پلاس (پنجشنبه) روند صعودی قیمت نفت ادامه پیدا کرد.  افزایش قیمت نفت در حالی در تابلوهای معاملاتی نفت جهان به ثبت رسیده که نگرانی‌ها نسبت به جبران کاهش عرضه در جهان وجود دارد.  در […]

 قیمت نفت در معاملات هفته جاری با افزایش قیمت همراه بود. امروز نیز در آستانه برگزاری نشست اوپک (امروز) و اوپک پلاس (پنجشنبه) روند صعودی قیمت نفت ادامه پیدا کرد. 

افزایش قیمت نفت در حالی در تابلوهای معاملاتی نفت جهان به ثبت رسیده که نگرانی‌ها نسبت به جبران کاهش عرضه در جهان وجود دارد. 

در حالی که اعضای اوپک‌پلاس در آخرین گام از اجرای توافق کاهش تولید قرار دارند و هنوز تصمیمی برای ماه های آینده در خصوص تولید نفت این کشورها گرفته نشده، بررسی ها نشان می‌دهد تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس مازاد عرضه ای برای جبران خروج نفت روسیه از بازار ندارند. 

عربستان و امارات متحده عربی تنها اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند که دارای ظرفیت مازاد عرضه هستند. با این حال، اظهارات «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در این هفته نشان می‌دهد ظرفیت اندکی برای افزایش بیشتر عرضه ازسوی این تولیدکنندگان وجود دارد.

نفت برنت امروز ۱۵ صدم درصد گران شد و به ۱۱۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز  ۲۳ صدم درصد بالا رفت و ۱۱۲ دلار در هر بشکه قیمت خورد. 

به‌دلیل نگرانی از اختلال‌های احتمالی در عرضه به‌خاطر وقوع طوفان‌های تابستانی در آمریکا، احتمال می‌رود قیمت نفت بالای ۱۱۰ دلار برای هر بشکه حفظ شود.

افزون بر این، تحلیلگران نیز هشدار دادند که ناآرامی‌های سیاسی در اکوادور و لیبی می‌تواند عرضه را با کاهش بیشتری روبه‌رو کند.